Strategie designu: Efektivní proces vizuálu sociálních médií
Autenticita na sociálních sítích také zažívá velký okamžik, zejména mezi mladšími generacemi, takže marketingové taktiky značky, které se tradičně osvědčily, již nemohou být účinné.
1. Naplánujte svůj obsah
Prvním krokem (a pravděpodobně nejdůležitějším!) je vytvoření strategie. Než navrhnete svůj obsah, musíte zvážit zprávu, kterou chcete odeslat příjemci – pamatujte, že obsah je král. Vizuální design, který vytvoříte, by měl značku a sdělení pouze obohatit.
Přemýšlejte o tom, kdo je vaše publikum na různých sociálních platformách a jak to všechno můžete propojit do soudržné vícekanálové strategie.
Video, text nebo obrázek – nepřestávejte míchat typy obsahu, ale nezapomeňte, že krátké video funguje nejlépe.
Každý post by měl mít individuální cíl. Zamyslete se nad tím, jak každý obsah, který vytvoříte, ovlivní to, jak si vaše publikum myslí o vaší značce – posiluje ji… nebo jí odporuje?
2. Vytvořte jednotný vizuální styl
Konzistentní styl pomůže s rozpoznáním značky – zásadní pro získání důvěry vašeho publika.
Zachovat soudržnost obsahu znamená držet se Brand Manualu; zahrňte barvy, písma a obrázky, které odrážejí vaši značku.
Konzistentní značka = zapamatovatelná, zejména napříč různými platformami. To neznamená, že by ve vašem obsahu neměly být žádné rozdíly, ale zvažte konzistenci svých příspěvků.
3. Vytváření flexibilních šablon
I když se slovo „šablona“ vyskytuje obecně, berte je jako způsob mapování obsahu.
Pomáhají urychlit proces návrhu
Zajišťuje konzistenci ve vašich příspěvcích napříč kanály – ať už jde o velikost textu, mezery, okraje atd.
Vytvořte řadu šablon, které lze použít pro různé typy obsahu.
4. Optimalizujte vizuál pro různé platformy
Zvažte, jak byste měli přizpůsobit své vizuály pro jednotlivé sociální platformy. Každá platforma má jiné pokyny k velikosti a obsahu.
Udržujte si odkaz na rozměry, abyste mohli rychle přizpůsobit velikost své kresby.
Je také důležité zvážit, jaký obsah pro jednotlivé platformy funguje nejlépe. Například informativnější příspěvky fungují nejlépe na LinkedIn, zatímco inspirativní obsah funguje lépe na Instagramu a Pinterestu.
Závěr
Každá platforma má svá vlastní pravidla, takže je důležité nejen navrhovat hezké prostředky, ale také zvážit obsahovou strategii. Zamyslete se nad poselstvím, které chcete sdělit každým příspěvkem, jakou přidanou hodnotu přináší vašemu publiku? Abyste své značce vybudovali loajální komunitu, nemusíte se vrhnout na každý trend. Místo toho zvažte, co je pro vaše následovníky opravdu důležité, a pak k tomu přidejte trochu kreativity!
Libí se Vám naše víze?
Bude nám ctí navrhnout pro Vaši značku nový vizuál tak, aby zaujal.
Napište nám na kontakt@britemedia.cz nebo do Použijte chat